"Ole aina mieluummin ensiluokkainen versio itsestäsi kuin toisen luokan versio jostakusta muusta." - Judy Garland
Ajatus näihin syntyi vahingossa, kun siivosin keittiön pöytää ja laitoin teepussin nostelijani isopapan vanhojen korvalappujen päälle. Ne näyttivät niin ihastuttavilta yhdessä, että pakkohan minun oli ne toteuttaa ja tehdä korvalaput, jollaisia toisia ei ihan heti kävele vastaan. Tosin hetki sitten aloin epäröidä, että olenkohan liian vanha tällaisiin hömpötyksiin, sillä itsellenihän minä nämä tein. Vedin ajatukset heti takaisin. Kukaan ei ole koskaan liian vanha ollakseen juuri sellainen kuin haluaa ja vastalauseena omia epäluulojani kohtaan aion käyttää näitä!
Jos edessä oleva talvi on yhtä lämmin kuin kaksi edellistä, niin villamyssyjä ei tarvitse kaivaa vasta kun tammikuussa, mutta jotain olisi ehkä hyvä vetää korvien suojaksi. Mustat korvaläpät olivat sievät, mutta ehkä vähän tylsät ja metallipanta painoi päätäni, joten virkkasin niihin kuoret. Varsinaisten läppien päälle tein pylväistä kaksi soikiota, jotka virkkasin reunoista yhteen. Pään yli menevän pannan päälle virkkasin pylväillä suorakaiteen muotoisen kaistaleen, jonka virkkasin kiinni kiinteillä ketjusilmukoilla. Ajattelin kerrankin hillitä itseäni ja laitoin vain yhdet auringonkukat. Houkutus oli suuri lisäillä vähän vaahteranlehtiä ja kehäkukkia ja tehdä näistä samantapaiset kuin viime vuotinen syysköynnökseni oli. Auringonkukan ohjeen löysin Caitlin Sainion 100 virkattua pitsikukkaa - kirjasta.
Ohutta puuvillalankaa minulla kului koko työhön 25 grammaa. Vasta käytössä selviää, että pitääkö auringonkukat tärkätä vielä erikeepperillä, sillä ne on vain pingotettu. Olisin ehkä voinut läppien suojana olevat virkkuut tehdä koristeellisemmin, kun en huomannut suunnitteluvaiheessa, miten paljon ne näkyvät kukkien alta. Itse pidän näistä ihan hirvittävästi, mutta ukkokullan mielipiteestä en nyt ihan ottanut selvää. Keimailin hänelle korvaläpissäni ja sain vastaukseksi silmien pyrittelyä. Ne ovat kuulemma söpöt, mutta hänelle ei kuitenkaan kelvanneet kukkakorvalaput vaikka tarjouduin virkkaamaan hänelle samanlaiset. Hassu juttu! Olisimme olleet hänen kanssaan kuin kaksi marjaa korvalapuissamme. Hyvää viikonloppua!